Jdi na obsah Jdi na menu
 


I) Úvod do hry

 

Hra Black and white je poměrně povedená hra na bohy. Abych byl přesný, tak na světě je několik bohů, a to hodných nebo zlých. Vy budete samozřejmě ti hodní. Je sice pravda, že si můžete vaším chováním hrát na zlého boha, ale příběh je jednoznačný, protože vaše cest povede k ovládnutá světa  a zničení zlých bohů. Musíte nastolit mír na světě a jakou cestou to uděláte, tak to už je na vás.

 

II) Příšera

 

Každý bůh má své zvíře, chcete-li kreaturu, o kterou se může a nemusí starat. Tím, jak vaše příšera stárne a jí, tak roste do velikosti. Můžete ji naučit také všechna božská kouzla, kterými vám bude pomáhat. Na své zvíře můžete také použít jedno ze tří vodítek, které napomáhají zvednout nějaké vlastnosti. Např. díky vodítku učení se zvíře rychleji naučí to, co chcete. Vodítko milosti má za následek, že zvíře bude ke každému míromilovné no a  nakonec vodítko agrese. Jeho název mluví za vše. Opět platí,že si můžete vychovat vzornou bestii nebo vesnického povaleče,. . . .

 

III) Vesnice a obyvatelé

 

Na každé mapě je několik vesnic se svými obyvateli. Ve vesnicích můžete stavět domy a rozšiřovat tak svou osadu. Abyste ale mohli danou vesnici mít, musí její obyvatelé ve vás věřit. Udělejte nějaký zázrak nebo něco nevídaného a podívejte se na městský totem. Tam je napsáno, kolik víry ještě potřebujete, tak své zázraky praktikujte tak dlouho, dokud se vesnice nepřidá. Např. takový přelet občana přes ves, tak to už je nějaký zázrak nebo ne?

 

IV) Kouzla

 

Ke hře patří také kouzla. Těch je několik druhů, jako třeba útočná, obranná, pomocná a to je asi všechno. Mezi kouzla útočná patří nejrůznější ohnivé koule, blesky, prostě vše, co nějak poškozuje okolí. Obranná jsou pravým opakem - ty brání před kouzly útočnými. A nakonec pomocná, a to jsou ty, kterými pomáháte svým lidem, třeba léčení, přidání jídla, dřeva, atd.

 

V) Návod

 

V návodu budou vždy u každého světa zlaté a stříbrné svitky. Zlaté musíte splnit, ať chcete nebo ne, protože se váží na příběhovou linii, kdežto ty stříbrné dělat nemusíte, ale díky nim získáte mnoho užitečných věcí.

 

1. svět

 

Zlaté svitky :

 

1) Vyber si svou bestii

 

Tento úkol dostanete u městské brány. Máte si vybrat jednu ze tří potvor. Na výběr máte šimpanze, tygra nebo krávu. Šimpanz se rychle učí všemu, co chcete, ale s fyzickou silou na tom moc dobře není. Tygr je zase velice silný, ale chybí mu trocha inteligence, takže to při učení chce trochu trpělivosti. Kráva je přesně půl na půl. Bohuželk otevření brány musíte získat tři kameny ve tvaru zvířet, které si budeš moct vybrat. První je na místě, kde jste v intru zachránili malého chlapce před žraloky. Kámen umístěte na podstavec u brány.

 

2) Ztracený bratr

 

Další svitek se točí nad střechou farmy ve městě. Místní obyvatelka hledá ztraceného bratra, který je nemocný a vysílený. Bratr klečí v malém lese za průsmykem, tak ho popadněte a položte u farmy. Dostanete druhý kámen, který dejte na podstavec u brány.

 

3) Sochař

 

Poslední kámen se bohužel ztratil nebo byl zničen, ale jeden místní občan vám nabídl, že ho udělá, když mu donesete ten správný kus magického kamene. Takový kámen je u pobřeží a okolo něj poletují taková bílá světla. Doručte ho tedy tesaři a chvíli počkejte. Pak kámen vložte na podstavec a vyberte si svou bestii.

 

4) Cvičení bestie - 1

 

Bestii už máme a teď se s ní trochu naučíme zacházet. Vyzkoušíš si krmení, vodítka atd.

 

5) Cvičení bestie - 2

 

Tento svitek je za vaším chrámem. Dostaň svou bestii k té obrovské v údolí a nauč se bojovat.

 

6) Cvičení bestie - 3

 

Naní se naučíte, jak si přivlastnit díky víře vesnici.

 

7) Cvičení bestie - 4

 

Přiběhni se svou bestií k té velké a ta ti poví důležité informace. Rozhněvala tak boha všech bohů - Nemesis a ten ji za trest zabije. První svět se začne ničit, ale u vaší vši se objeví teleport. Naházejte do něj vesničany, suroviny, stromy atd. Nakonec tam hoďte o svou potvůrku a pak klikněte na svitek nad ní.

 

Stříbrné svitky :

 

1) Hazení kamenů

 

Velice důležitý trénink, kde se naučíte házet nejenom s kameny, ale stejný postup platí pro vše, co vezmete do ruky. Svitek je za vaším chrámem a vy musíte sestřelit kameny na malém ostrůvku naproti.

 

2) Námořníci

 

Za městskými hradbami je archa a pár cestovatelů, kteří bez vaší pomoci neodplují. Nejdříve jim doneste dřevo na dostavbu lodi, pak chtějí obilí z vašeho skladu a nakonec maso. Najdi ve vesnici nějaké ovce, prasata nebo krávy.

 

3) Zpívající kameny

 

Nyní musíš najít pár kouzelných kamenů a umístit je na svá místa.  První je u hřbitova, druhý v lese za průsmykem, třetí a vrcholu hory za branami, čtvrtý poblíž místa, kde si našel kouzelný kámen pro sochaře a patý u těch ostatních. Seřaďte je tak, aby po sobě vydávaly souvislou a smysluplnou melodii.

 

4) Spasitel

 

Jedna dáma v zátoce tě požádá o záchranu několika topících se vesničanů. Použij svou bestii a obyvatele vylov. Jen pozor, ať si z nich neudělá oběd.

 

5) Poustevník

 

Obydlí tohoto človíčka je u pobřeží nedaleko startu. Poustevník se musí zaleknout vaší potvůrky, proto ji cvičte a krmte, aby trochu vyrostla a pak mu ji ukažte.

 

6) Ztracené stádo

 

Musíte najít místnímu bačovi jeho zaběhlé ovečky.

 

První je na prasečí farmě nedaleko vás

Druhá je poblíž sochaře

Třetí na vrcholu hory vedle průsmyku

Čtvrtá je v lese za průsmykem

Pátá u poustevníkovi chaty

Šestá u městské brány

Sedmá je pod stromy v údolí, kudy v intru běželi vesničani

Osmá za vaším chrámem u kamenů

Devátá je na pláži u zpívajícího kamene

 

7) Obr

 

Tento svitek je nedaleko arény, kde jste trénovali svou potvůrku při výcviku. Je tam další bestie - Sleg. Můžete mu dát jídlo nebo s ním bojovat a opět dostanete odměnu.

 

8) Zloděj dětí

 

Jeden vesničan tě požádá o záchranu dětí, které krade místní pastýř a odvádí je do jeskyně nad městem. Sledujte ho do jeho skrýše, pak počkejte, až dojde ke školce a začne hrát a přivažte vodíkem vaši potvoru k němu. Když dojde do jeskyně, propustí děti a máte kouzlo. Pokud ho sežerete, tak dostanete kouzlo jiné.

 

2. svět

 

Zlaté svitky :

 

1) a 2)

 

Kazar ti vysvětlí další možnosti hry, tak ho vyslechni a dostav obětní místa u chrámu.

 

3) a 4)

 

Kazar vás naučí postavit dílnu, kde si pak budete moci postavit další budovy. Tak dílnu dostavte.

 

5) Kazarův test firebalů

 

V tomto úkolu musíte zapálit domy na malém ostrůvku pod vaším chrámem.

 

6) Kazarův test štítu

 

Nyní vás Kazar naučí, jak využít štít. Vytvoř štít na dům a dívej se, jak je účinný.

 

7) Tvá první vesnice

 

Musíš získat vesnici kousek od té vaší. Pomozte jim třeba vložením jídla nebo dřeva do skladu. U totemu vidíte, kolik víry vám ještě chybí. Efektivní je třeba hodit kámen nad vesnicí. efektivnější je ale hodit člověka a ve vzduchu ho chytit.

 

8) Rozšiřování

 

Musíš zabrat skoro všechny vesnice nepřítele.

 

Stříbrné svitky :

 

1) Mor

 

Ve třetí vesnici - té indiánské na kopci, je nad domem svitek. Musíte najít zdroj otravy a odstranit jej. Městský sklad vypadá poněkud zeleně, tak naberte obilí a hoďte ho do vody.

Pak vyléčete vesničany.

 

2) Hádanka

 

Nedaleko třetí vesnice je malý háj, kde se bude odehrávat tento úkol. Do houbového kruhu dej strom, bobek od tvého titána, vlka. Pak to firebalem podpal a použij kouzlo štít okolo hub.

 

3) Chrám na pláži

 

Musíte chrám přemístit na několik podstavců výš, aby ho nezaplavila voda.

 

1. Dej první díl chrámu na prostřední sloup

2. Dej druhý díl chrámu na sloup na pláži

3. Dej první díl chrámu na sloup na pláži

4. Dej třetí díl chrámu na prostřední sloup

5. Dej první díl chrámu na sloup u moře

6. Dej druhý díl chrámu na prostřední sloup

7. Dej první díl chrámu na prostřední sloup

8. Dej čtvrtý díl chrámu na sloup na pláži

9. Dej první díl chrámu na sloup na pláži

10. Dej druhý díl chrámu na na sloup u moře

11. Dej první díl chrámu na sloup u moře

12. Dej třetí díl chrámu na sloup na pláži

13. Dej první díl chrámu na prostřední sloup

14. Dej druhý díl chrámu na sloup u moře

15. Dej první díl chrámu na sloup na pláži

 

4) Otrokáři

 

Po získání další vesnice musíte osvobodit několik vesničanů z místního cirkusu. Ti požadují  výkupné. Doneste sem lvy, tygry nebo koně.

 

5) Zpívající kameny

 

Tento úkol je nedaleko jezera. Musíte zahrát na kameny meliodie, které si zpívají místní lidé. (stiskni klávesu "s"). Čísla kamenů jsou zleva do prava.

 

1,1,8,8,9,9,8,6,6,5,5,3,3,1 - přepne den na noc

2,2,2,2,5,4,4,2,2,1,2 - odmění té kruhem vzkříšení, kde můžeš oživovat mrtvé

2,3,2,1,2,3,4,5 - bude sněžit

 

6) Oběť

 

V další vesnici je šaman, který chce obětovat svého syna, aby se ti zavděčil. Místo něj ale obětujte nějakou rostlinu nebo zvíře.

 

7) Moře

 

O tento úkolu tě požádá žena ve třetí vesnici. Její děti se topí v zátoce. Použij potvůrku a vylov je, ale pozor, aby je nesnědla.

 

8) Modla

 

Ve druhé vesnici zjistíš, že někteří vesničané uctívají jiné bohy, proto jim musíš zničit modlu. Ta je kousek od vesnice v horách. Dej okolo ní stromy a firebally to podpal.

 

9) Farmář

 

V další zabrané vesnici je farmář a chce vrátit své krávy, které mu kradou vesničané. Najděte je, ale v zápětí zjistíte, že lidé mají hlad a farmář je lakomý, tak ho utopte.

 

3. svět

 

Zlaté svitky :

 

1) Rozšiřování

 

Opět musíte zabrat vesnoce nepřítele.

 

Stříbrné svitky :

 

1) Mnich

 

Po získání vesnice se v horách objeví svitek. Je tam mnich a chce, abys ho nesledoval. Sleduj ho, ale on nesmí spatřit tebe. Pauzuj si hru a otáčej pohedem tak, aby tě neviděl, protože se často otáčí a rozhlíží. Hra se  několikrát uloží, takže to není tak hrozné, ale chce to trochu cviku.

 

2) Hoříci lidé

 

Když získáš Lethysovu ves, podpálí ti několik lidí. Uhas je tím, že je hodíš do vody nebo použij kouzlo voda.

 

3) Vlci

 

Po získání další nepřátelské vesnice na vás poběží vlci. Zpomalte si hru a vlky dávejte do skladu. Získáte tak alespoň nějaké jídlo. 

 

4) Omlazovač

 

V jedné vesnici najdeš další svitek. Bydlí tam žena, která omlazuje lidí. Dávej tam dospělé, dokud se neobjeví hláška, že je už stará a nebaví jí to, pak tam dej dítě a vyleze titán.

 

4. svět

 

1) Padající oheň

 

Ihned ze začátku si zpomalte hru a chytejte ohnivé koule padající z nebe. Až je všechny pochytáte, tak se věnujte získávání vesnic.

 

2) Kámen fireballů

 

Ve druhé vesnici dostaneš úkol, kde máš získat magický kámen, který umí ovládat firebally, takže žádný už na vás nespadne. Nedaleko vidíš zvony. Uslyšíš několik malodií, které musíš zahrát na zvonky v přesném pořadí.

 

3) Kámen ochrany

 

Tento kámen hlídá Sleg. Stačí ho porazit v souboji a kámen je váš.

 

4) Kámen nebes

 

Jeden osamělý muž tě požádá, abys k němu dovedl ženu z vesnice. Ta je ve vesnici Aztéků.

Seber ji rukou nebo použij svého titána a dones ji k němu.

 

Zlaté svitky :

 

1) Vesnice nemrtvých

 

V kráteru je vesnice a u ní další svitek. Zjistíte, že vesničané jsou nemrtí - zombie. Použijte bestii, která zvedne totem a zároveň vy zvedněte druhý naproti. Nejdříve si ale musíš získat vliv ve vesnici, proto nedaleko postavte svou, aby jste se sem mohli dostat.

 

Stříbrné svitky :

 

1) Rybář

 

Jeden kluk u vody chytá ryby, ale nějak mu to nejde. Nažeňte mu ryby do sítě poklepáním na hladinu vedle hejna ryb a tím je dostanete ke klučinovi.

 

2) Naučná stezka

 

Nedaleko vesnice na kopci je žena, která se musí dostat cestou ke svému bratrovi a ty ji musíš ochránit. Nejdříve narazíš na dva vlky, které někam zahoď. Pak narazíte na vznítitelné stromy, proto je vytrhni a odhoď. Na poslední části cesty jsou ovce, které také zahoď někam daleko.

 

3) Chovatel bestií

 

Na opuštěném místě najdeš člověka, který chová titány. Tam si můžeš svého titána vyměnit za nějakého jiného.

 

4) Dítě v bludišti

 

Na jednom vrcholku je bludiště a v něm kluk, kterého honí vlk. Musíte ho odtamtud dostat. Naštěstí vidíte bludiště seshora, tak to není problém.

 

5. svět

 

Stříbrné svitky :

 

1) Námořníci

 

Pamatujete si na námořníky z prvního světa? Tak to jsou oni, ale ztroskotali.  Stačí najít jejich loď a aktivovat svitek. Oni se vám odvděčí.

 

2) Vlk Stanley

 

Další svitek je nad vlkem, který má hlad. Musíš ho dovést z bludiště k ovci. On půjde za zvukem zvonu. Dejte obrazovku tak, aby byl jeho otázník dole a zvoň.

 

1. dolní zvon

2. pravý zvon

3. horní zvon

4. levý zvon

5. horní zvon

6. levý zvon

7. dolní zvon

8. pravý zvon

 

Štít nad vesnicí

 

Nad jednou vesnicí je kouzelný štít. Ten deaktivujete odstraněním lidí u kouzelných kamenů, které mu dodávají energii.

 

3) Kouzelný drak

 

Ve vesnice, kde byl štít, je další svitek. Musíš pomoct lovcům draků ulovit toho v jeskyni. Vyléči je, fireballem zapal oheň u jeskyně a poslouchej jejich hlasy, které se ozývají zevnitř.

 

4) Medvěd

 

V jedné vesnici si domorodci stěžují na zápach linoucí se z lesa. Musíte odstranit všechny bobky a hodit je do vody.

 

5) Informátor

 

Tento svitek je v lese, kde byly výkaly a objeví se pouze v noci. Choď sem každou noc,  získáš zajímavé informace o uvěznění svého titána.

 

Po zabrání posledních vesnic ještě musíte porazit Nemesisova titána a je po hře.

 

 

Doplněk k textu, který nám poslal Petr Kuchařík "merlin" (merlin02@post.cz) :

 

VI) Místnosti v menu

 

1) World Room

 

Základní místost, v jejímž prostředku je mapa světa, ve kterém se v tuto chvíli nacházíte. Na ní si můžete různě nastavit, co chcete zobrazit - jen vesnice, pouze geografický terén atd. Z World Roomu vedou chodby do dalších místností.

 

2) Save Game Room

 

Zde můžete uložit či nahrát své pozice, pouze však u hráče, za kterého zrovna hrajete - na jednom počítači může mít identitu více hráčů, kteří se mohou přepínat (hrát může jen jeden). Zde se ukládá i několik automatických savů.

 

3) Library

 

Studnice vědomostí, ve které je uloženo mnoho informací o hře. Většinou není nezbytně nutné tuto místnost navštívit, ovšem většinou neznamená vždy. Knihovna se bude hodit.

 

4) Game Options Room

 

Naprostá klasika, pokud se vám nelíbí rozlišení či zvuky, bleskurychle zde vše napravíte. Rovněž si můžete překonfigurovat klávesnici, případně změnit hráčskou identitu.

 

5) Challenge room

 

Tento kamrlík bych mohl pojmenovat taky jako koutek sklerotiků. Nemůžete-li si za boha vzpomenout, cože vám ten dědek při zadávání úkolu říkal, mrkněte se sem. Všechny zadané úkoly jsou zde pečlivě popsány.

 

6) Future Room

 

Poměrně nepochopitelná místnost, ve které jsem zatím nic nenašel. Poslechněme si manuál : "Kdo ví, co skrývá budoucnost ? Ani vy, jakožto bůh, nemůžete nahlédnout do říše věcí příštích." Kdo ví.

 

7) Creature Room

 

Přehledný sumář vaší potvory. Naleznete zde, co se jí líbí, co jí chutná, případně co nesnáší. Rovněž zde uvidíte, co se doposud naučila. Tato místnost skrývá také pokoutný tetovací salón, kde můžete ze zvířete udělat motorkáře.

 

KONEC.

 

 

A. TIPY A RADY

 

1) Ovládání :

 

V controls si můžete velice jednoduše zpříjemnit život : nastavte si místo kurzorových šipek pro pohyb starou dobrou kombinaci - [W], [A], [S], [D]  a snadno dostupné klávesy [Q],

[E]  pak použijte na otáčení kamery, které byste jinak museli řešit otravně s SHIFTem.

 

2) Vaše potvora  :

 

Ač jsou všechna zvířata autory označena za rovnocenná, přeci jen můžeme drobné odlišnosti pozorovat. Opice je přeci jen o trochu učenlivější, kráva klidnější a vyrovnanější a tygr má nepříjemný zvyk obědvat vesničany. Podobně je na tom třeba leopard. Pokud tedy máte chuť rozehrát si toho nejzlejšího boha, který kdy na Olympu stanul, berte divočejší zvěř. Na druhou stranu může být skutečně zajímavé vytvořit si agresivní želvičku.  Výchova  zvířete je skoro stejně náročná jako se skutečným prckem. Jeho počáteční dětská fascinace světem je obrovská, takže zkouší co se dá a na vás je, abyste ho náležitě poučili.

 

3) Výcvik :

 

Metodě cukru a biče se nevyhnete. Problémem je,že na vždy můžete mít vašeho mazlíčka na očích, abyste dokázali včas zakročit. Pokud máte čas, rozhodně ho věnujte jemu, snažte se především trefit čas krmení. Jinak můžete samozřejmě situace uměle vyvářet. Dejte sytému zvířeti do rukou vesničana a vyčkejte. V případě,že ho sní, neváhejte do něj minutu řezat, aby dostatečně pochopil, jak je to bekané. Dáte-li mu kus skopového, pohlaďte ho hned po břiše - okamžitě pochopí, že právě tohle by měla být jeho oblíbená bašta.

 

Naučte bestii kadit na poli - za prvé to nebude obtěžovat domorodce a ještě tím zvýšíte úrodu.

 

Velice důležité je si všimnout, kdy mu nad hlavou bliká žárovička. To indikuje, že pochopil část vašeho konání, kupříkladu odkoukávání zázraků. V tuto chvíli nesmí chybět okamžité mazlení a hlazení, protože chápavé zvíře = prospěšné zvíře.

 

Aby byl dříve schopen samostatného kouzlení, používejte co nejčastěji  Leash of Learning.

 

4) Přepínání hráčů :

 

Ve hře platí prostá rovnice : jedna hráčská identita rovná se jedna potvora. Proto si kdykoliv během hry odskočte na Hřiště bohů, kde si můžete natrénovat některé schopnosti. Ty si vaše zvířátko přenese do kampaně i do onlineových klání. Až budete chtít začít zbrusu novou hru, musíte rozjet nového hráče.

 

5) Využívání příšer při získávání nových věřících :

 

Již samotná přítomnost příšery vám zaručí pár nových krků, ale můžete jít ještě dál. Záleží samozřejmě na jeho povahovém nasměrování. Uvažte dobráka  k zásobárně pomocí Leash of Compassion a on brzy pochopí, k čemu tato budova je. Začne trhat okolní stromy či sklízet pole a silo se začne plnit. Použijte ale kdekoliv ve vsi Leash of Aggression a zvíře se rázem pustí do devastování, což také přináší nové členy vaší sektě, ovšem celý postup může být poněkud kontraproduktivní.

 

6) Zvyšování dosahu vašeho vlivu :

 

Každopádně se nemusíte soustředit pouze na dobývání cizích či neutrálních osad. Jakmile se zmocníte vesnice, znamená to, že ve vás vtu chvíli věří pouze určité procento obyvatel, bezvěrci se za vás modlit nepůjdou (i když při obětování jsou si všichni rovni). Proto se klidně můžete věnovat již dobyté vesnici, ideálně vpřípadě, kdy dosah vašeho vlivu zatím nedosáhne k další osadě, které se máte zmocnit. V případě zvyšování počtu věřících je vhodné přesvědčování zkombinovat s několika inseminátory - každé děcko trochu zvětší vaše teritorium.

 

7) Dej se k nám !!! :

 

Přestože je nejbližší víska mimo dosah vaší mentální působnosti, nemusíte věšet hlavu. Kromě vyslání příšery můžete využít drobné benevolence programu. Kousek za hranicí totiž stále můžete sesílat zázraky či házet předměty. Zkuste kupříkladu ostřelování fireballů či házení stromů. Vesničané jsou všímaví a vědí, že za takovýmto jevem musí stát někdo nadpozemský. Pokud váš vliv do vesnice dosáhne, můžete to rozjet v plné parádě. Začněte od toho, že si prohlédnete touhy místních chasníků. Pokud nemají kde bydlet, postavte ve své domácí vsi konstrukci a hoďte ji sem, stýská-li  se jim po dětech, vypusťte do akce dva inseminátory a hned se to rozjede. Nemocné samozřejmě uzdravujte, což však nabídku zázraků zdaleka nevyčerpává.

 

8) Ohromte je !!! :

 

Začněte tím, že přes vesnici přehodíte nějaký ten šutrík, strom či jednoho zmístních. Jako poměrně jistá cesta se ukázala kombinace fireballů a deště. Prostě vesničanům zapálíte pár stavení, abyste požár vzápětí uhasili. Velice jisté jsou též štíty - s těmito věcmi získáte i přes stovku věřících (nejmocnějším kouzlem ve hře - metablastem - pochopitelně ještě víc). Ovšem nic se nesmí přehánět. Sedmnáctému kusu ohrady, který přes vesnici přeletí, už bude pramálo lidí věnovat pozornost.

 

9) Starý skin vás již omrzel  :

 

Jestli máte pocit, že se už ani minutu nevydržíte dívat na vaší ušmudlanou opičku a chtěli byste vyzkoušet něco jiného, není žádný problém. Nahrajte si nová zvířata a spusťte hru znovu. Za tímto účelem je dobré udělat si save kdekoliv v prvním nebo čtvrtém světě, nahrajte ho a najděte malou nenápadnou chajdičku, která se nachází kousek za místem, odkud námořníci spouštěli na vodu svou loď. Vandrák žijící v tomto „luxusním” stavení vám nabídne nově nahrané příšery. Výměna se neobejde bez pláče vaší původní potvory, ale takový už je holt život. I ten božský. Transfer jde kdykoliv vrátit, ovšem nezapomeňte, že potvora se vám změní ve všech savech u hráče, jehož identitu máte zrovna zapnutou.

 

10) Management vesničanů :

 

Pokud budete měnit povolání jednotlivých starousedlíků, nedělejte to u všech, protože jakékoliv zaměstnání vyčerpává a nezbývají potom síly na případné modlení. Nechte proto vždy několik bez zaměření, ti pak budou u chrámu první a budou mít více sil na uctívání. Chcete-li naopak zaměření zrušit, chytněte chlapíka a lehce rukou zakvedlejte. Položte ho na zem a hle, je zněj opět starý flákač.

 

11) Inseminátor :

 

 Nakazit milostnou touhou můžete osobu libovolného pohlaví (tedy ne že by byl v BW nějaký extra výběr), ale přeci jen je lepší, když za plemeníka  zvolíte muže. Žena si totiž odbíhá na svou těžkou hodinku, kdežto muž vesele množí dál.

 

12) Zázraky :

 

U zázraků  budete mít problémy při jejich vyvolávání pohybem myší. To ovšem nechce nic jiného než cvik, snad jen jedna malá rada : v průběhu hry vám program vyvolávání názorně předvede. Zkuste při opakování co nejpřesněji kopírovat rychlost tahu, kterou jste v demu viděli. Pokud jste zázrak zdárně aktivovali a jeho umisťování zničeho nic selhalo, pravděpodobně na tom samém místě vykouzlil protivník před chvílí duchovní štít. Situace nepříjemná, ale můžete ji předcházet. Ikony soupeřových zázraků se totiž při aktivaci objevují na místě, kde je použil. S trochou pozornosti a znalostí ikon by se vám to nemělo opakovat.

 

U vrhaných zázraků můžete jednoduše ovlivnit trajektorii letu, to se šikne především v případě, že chcete zasáhnout cíl ležící v místě, kam váš vliv nesahá. V zásadě platí : čím rychlejší švih, tím větší energie, tím dále poletí.

 

U  zázraku, díky kterému vyroste kousek lesa, dejte pozor, protože trvání je značně omezené. Buď ho rovnou pokácejte a uskladněte sami nebo zkuste vaše vychované zvířátko. Každý by se měl naučit „pomáhat vdomácnosti”.

 

13) Zjednodušení ovládání :

 

O změně nastavení ovládání  jsme už mluvili, naučte se ve hře rovněž využívat klávesové zkratky. Jejich podrobný popis naleznete v manuálu, uveďme jen některé. Klávesa [M] vyvolá seznam zázraků, [R] zopakuje poslední vyvolaný. O dvojkliku na [Space] katapultujícím vás ke chrámu už řeč byla, jeden stisk té samé klávesy vás nazoomuje rovnou k zemi. 

 

Dalším pomocníkem jsou bookmarky. Klasickou kombinací [Ctrl] a čísel si můžete na mapě vytvořit několik záseků, mezi nimiž se budete moci pohybovat stisknutím příslušných čísel. Nutno dodat že prolétávání krajinou je sice kouzelné, ovšem poněkud zdlouhavé. Udělejte si u každé vesnice jednu metu, pohyb si tím zjednodušíte i zrychlíte.

 

14) Zemědělská lekce :

 

Protože jídla není nikdy dost, nezbývá než se snažit o jeho maximální výnosy. Zavlažujte často svá políčka i lesy poblíž vesnice.

 

15) Dobrá rada nad zlato :

 

Ve druhém světě  ve třetí vesnici vás čeká úkol na stříbrném svitku (tedy nepovinný), ve kterém musíte vyléčit vesnici od zhoubné choroby. Najít zdroj je jednoduché - jídlo v zásobárně je zkažené. Všechno ho vyházejte a vesničany uzdravte. Pokud tento zdánlivě zbytečný úkol budete ignorovat, přiděláte si mnoho zbytečné práce. Vesnice totiž velice rychle vymírá, čímž slábne v okolí váš vliv, a protože další vesnice jsou daleko, budete muset buďto použít zdlouhavou metodu ohromování ohnivými koulemi nebo vyslat na „přemlouvanou” ještě nepříliš zkušené zvíře.

 

16) Rozbíjení chrámů :

 

Rozbíjení soupeřových chrámů je vždy příjemnou tečkou, bude tedy tečkou i za tímto návodem. Ovšem pokoušet se ho zapálit firebally či rozmetat blesky je krajně pošetilé a zdlouhavé. Čapněte do ruky nejbližší kámen a prostě chrám rozmlaťte. Je to rychlejší a údernější.

 

 

B.  KMENY

  

a) Aztékové : národ, který se nikdy nebál obětí v otevřených bojích. Po ukořistění jejich vesnice se můžete těšit na pár pořádně ofenzivních ohnivých zázraků. Jejich div zvyšuje především jejich účinnost.

 

b) Keltové : právě z jejich řad se podle legend rekrutovali bájní druidové, proto nás nepřekvapí, že využívají sílu přírody, především počasí. Jejich div rovněž zvyšuje výnosy z těžby dřeva.

 

c) Egypťané : Egypťanům zůstala od dob pyramid záliba v mohutných budovách. Proto od nich očekávejte především obranné zázraky a štíty. Jejich div snižuje zranění vaší bytosti.

 

d) Řekové : více méně průměrný kmen, který vám nabídne základní zázraky, takže nepřekvapí, že s nimi začínáte. Div pak zvyšuje sílu zázraku smečky zvířat, rovněž zvýší  porodnost.

 

e) Indiáni : silně věřící kmen  se sklonem k bylinkářství. Očekávejte od nich především pomocné prostředky, přestože jejich div zvyšuje účinnost blesku a zvyšuje rychlost obyvatel.

 

f) Japonci : národ ze Země vycházejícího slunce vyniká především vysokou inteligencí a vám přinese několik iluzionistických zázraků. Díky jejich divu se vylepší účinek léčebných kouzel a sníží příjem potravy vesničanů.

 

g) Norové : potomci slavných vikingských válečníků vám nabídnou bojové zázraky. Na mnohem lepší výnos farem a rybolovu, snížení dřeva nutného ke stavbě a zvýšení účinnosti zázraků dřeva a jídla se můžete těšit, budete-li mít postaven jejich div.

 

h) Tibeťané : svým neustálým modlením se vymakali na solidní mystiky a podobného charakteru budou i jejich zázraky. Jejich div mimo jiné zvyšuje dojem, kterým zapůsobíte na ostatní vesnice.

 

 

C. ZÁZRAKY

 

(V závorce je překlad a množství vymodelované energie potřebné k seslání)

 

1) Útočné :

 

a) Fireball (ohnivá koule, 3500) - Ohnivá koule bezpečně zapálí vesnické stavení a vzhledem k tomu, že po dopadu se může ještě odrazit, klidně smete i dvě budovy za sebou. Silnější verze kouzla o třech (7000) a pěti koulích (10000).

 

b) Storm  (Bouře,  8000) - Pořádná letní buřina s hromy a blesky je velmi působivá, ovšem pramálo nebezpečná. Jako rychlé zavlažování je ideální, ale domorodci mají raději klidnější způsob závlahy. Silnější verze kouzla s blesky (15000), či blesky s tornádem (20000).

 

c) Lightning (Blesk, 5000) - Evergreen všech počítačových her. Centrem energetického výboje můžete pohybovat a pokrýt tak strachem celou vísku. Silnější verze kouzla - blesk vidlicovitý (7500) a ohromný mega blesk s mnoha větvemi (10000).

 

d) Mega blast  (Giga výbuch,  16000) - Ohromný plivanec ohně, který dokáže srovnat se zemí kus vesnice. Silnější verze kouzla se liší pouze velikostí střely (32000 a 60000). Největší výbuch je takový malý Černobyl.

 

2) Obranné :

 

a) Spiritual shield  (Štít před duchovními zázraky,  7000)  - Na zem nakreslíte kruh, v jehož vnitřku nebude možné sesílat zázraky.

 

b) Physical shield  (Materiální štít,  7000) - Rovněž na zemi vykroužíte kružnici. Tentokráte se ovšem vytvoří fyzický štít chránící před materiálním poškozením.

 

3) Pomocné :

 

a) Food  (Potrava,  7000) - Sýpka není nikdy dostatečně plná a každá hromada jídla se docela dost hodí. Silnější verze kouzla nabízí opravdu slušný příděl nereálného pokrmu (10000).

 

b) Wood  (Dřevo,  7000) - Šetřete lesy a raději dřevo vyvolávejte, než abyste káceli stromy.

 

c) Water (Voda, 5000) - Lehká sprška ještě nikoho nezabila. Hodí se kuhašení žízně či požárů a k zavlažování. Pokud byste chtěli vydatnější deštík, musíte si připlatit (7000).

 

d) Heal  (Uzdravení,  6000) - Popisovat účinek tohoto kouzla asi nemá valný smysl. Silnější verze kouzla zdravotně pomůže větší oblasti (9000).

 

e) Teleport (5000) - Teleport urychlí dopravu vašeho zvířete i vesničanů. Pozor na umístění, je to dost důležité.

 

4) Vyvolávací :

 

a) Nature (Příroda,  13000) - Sesláním přírody vám před očima vyroste malý smrkový háj. Pozor, působí jen omezenou dobu !

 

b) Flock of birds (Houf ptáků,  12000) - Vznikne ohromné hejno jakési odrůdy našich holubů.

 

c) Pack of beasts (Smečka divokých zvířat,  14000) - Když se kolem vesnice prožene smečka hladových vlků, většina srdcí vesničanů se ocitá hluboko v kalhotách.

 

5) Zvířecí :

 

(Tyto zázraky mohou být zakouzleny pouze na zvířata. Vaše potvora se je učí pouze tehdy, když kouzlíte na ostatní zvířata.)

 

a) Shrink  (Zkrácení,  6000) - Zasažený cíl je stižen akutním liliputismem a rázem končí jeho naděje na angažmá v NBA.

 

b) Angry (Zlost,  6000) - Pokud chcete vytvořit běsnící bestii, je Zlost tím nejlepším a nejrychlejším prostředkem.

 

c) Compassion (Slitování,  6000) - Působí přesně opačně než Zlost. Na chvíli máte toho nejochočenějšího beránka pod sluncem.

 

d) Grow (Růst,  7000) - Potvora, na kterou toto kouzlo sešlete, vzroste do obřích rozměrů.

 

e) Freeze (Zmrazení,  8000) - Netrvá dlouho, ale na chvíli udělá z terče imobilní hromádku neštěstí.

 

f) Strong (Síla,  8000) - Po určitou dobu bude ze zvířete anabolický přeborník.

 

g) Holy flies (Svaté mouchy,  8000) - Zvíře bude napadnuté imaginárním hejnem mušek, které mu přivodí extrémní svědění, takže se chvíli nemůže věnovat ničemu jinému.

 

h) Invisible (Neviditelnost,  9000) - V některých questech se vám neviditelnost bude určitě hodit.

 

KONEC.

Scorpion's cheater

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář